
До уваги добропільчан: права пацієнта та лікаря

В рамках проведення Всеукраїнського тижня громадського здоров'я 2019 року акцентована увага на Права людини та її обов’язки в сфері охорони здоров'я.
Варто зазначити, що не всі громадяни звертаючись за допомогою до медичних закладів знають про свої права та обов’язки, особливо що стосується медичної реформи та укладення декларацій з лікарем.
В зв’язку з цим, та в термін проведення Тижня надавались консультації населенню щодо прав і обов’язків пацієнтів при зверненні.
Я всім рекомендую, що і я особисто для себе і зробила, перечитати Конституцію України. Весь зміст Конституції направлений на захист прав людини, які ми зазвичай не знаємо і не використовуємо.
Конституція України співзвучна з «Загальною декларацією прав людини». Що стосується прав пацієнта, то це задекларовано в Законі України «Про основи законодавства України про охорону здоров'я» (далі Основи).
Що означає слово пацієнт – це особа, яка звернулась до лікувального закладу для обстеження, диспансерного нагляду або за лікуванням до лікаря. З цього моменту людина стає пацієнтом.
Свої права і обов’язки в повному обсязі громадянин може дізнатися в Основах. Я навожу Вам тезисно права і обов’язки пацієнта:
Пацієнт при медичному обслуговуванні має право:
- На гідність і повагу власної особистості,
- На якісну медичну допомогу,
- На відповідне відношення, яке повинно будуватись з урахуванням його інтересів, а лікування повинно відповідати загальноприйнятим і затвердженим медичним стандартам,
- На отримання достовірної і повної інформації про стан свого здоров'я і ознайомлення з відповідними медичними документами, що стосуються його здоров'я,
- На інформоване погодження стосовно методів діагностики, профілактики, лікування,
- На вільний вибір лікаря,
- На конфіденційність,
- Запрошувати іншого лікаря на любій стадії лікування,
- На медико-соціальне просвітництво,
- На релігійну допомогу і сприяння,
- На допуск до нього, при лікуванні в стаціонарі, інших медичних працівників, членів сім'ї, нотаріуса чи адвоката в межах внутрішнього розпорядку ЛЗ,
- На відшкодування заподіяної шкоди здоров'ю, відповідно рішення суду,
- На відмову від лікування, в разі отримання особою цивільної дієздатності, що повинно бути зафіксовано письмово і підтверджено документально.
Права лікаря:
- Лікар не несе відповідальності за здоров'я хворого у разі відмови останнього виконувати медичні приписи лікаря, або порушення внутрішнього розпорядку ЛЗ,
- Має право, за умови що це не загрожує життю пацієнта, відмовитись від подальшого ведення пацієнта, якщо останній не виконує медичних приписів лікаря, або правил внутрішнього розпорядку медичного закладу,
- Має право обмежити надання інформації пацієнту про стан його здоров'я, якщо повна інформація може завдати шкоди здоров'ю пацієнта.
Обов’язки пацієнта:
- Піклуватися про своє здоров'я та здоров'я дітей,
- Виконувати медичні приписи лікаря, в т.ч. проходити профогляд, робити щеплення, ін.,
- Дотримуватися правил внутрішнього розпорядку медичних закладів
При цьому необхідно відмітити, що в процесі контакту пацієнта з лікарем і взагалі з медичним закладом виникають питання, які не прописані в нормативних документах, але при бажані обох сторін всі проблеми вирішуються.
Всім нашим громадянам раджу на прийомі у лікаря проявляти більшу активність, цікавитись назначеними обстеженнями, лікуванням, поставленим діагнозом. Зберігайте амбулаторну карту та всю медичну документацію, яка може знадобитися при подальших консультаціях чи лікуванні.
Сподіваюсь , що всі права пацієнта і лікаря будуть захищені!
НАДІЯ ДРУГОВА Заступник головного лікаря КЗОЗ «Добропільська ЛІЛ»