Призначення пенсії «в один дотик»: що потрібно знати добропільчанам?
Пенсійний фонд України впровадив нову функцію веб-порталу електронних послуг – призначення пенсії «в один дотик» («Е-пенсія»). У зв’язку із появою такого сервісу у користувачів виникає ряд питань, на яких варто зупинитись.
Отже: - що передбачає нова форма звернення громадян? Сервіс передбачає: - подання документів для призначення / перерахунку пенсії дистанційно в електронному вигляді (заява та копії документів, які завірені електронним цифровим підписом користувача; - повідомлення громадянина про необхідність проходження процедури фізичної ідентифікації після прийняття територіальним органом Пенсійного фонду України рішення про призначення пенсії. - які існують вимоги щодо подання документів у такий спосіб?
По-перше, що стосується технічного обладнання, то користування даним сервісом можливе за наявності будь-якого з пристроїв: комп’ютера, ноутбука, планшета, мобільного телефона, смартфона. Звичайно, необхідне підключення до мережі інтернет. По-друге, особа має бути володільцем ЕЦП, який ідентифікує саме конкретного громадянина. Ця можливість однозначно наявна у тих користувачів, які підлягають декларуванню (держслужбовців, депутатів, посадовців органів місцевого самоврядування тощо), а також керівників та бухгалтерів підприємств, підприємців, які звітують з ЕЦП.
Крім того, будь- який бажаючий може отримати ЕЦП в Акредитованому центрі сертифікації ключів. Банківські установи теж надають послугу генерування електронного ключа своїм клієнтам. По-третє, під час подання заяви на призначення / перерахунок пенсії веб- портал повідомляє про вимоги до сканованих документів, а саме: - розмір кожного файлу не повинен перевищувати 1 Мб; - формат файлу – JPG, PDF; - формат зображення – чорно-біле; - документи, які містять більше однієї сторінки, необхідно прикріпляти як один файл. - які кроки має здійснити користувач, аби призначити «Е-пенсію»?
1 Увійти на веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України (portal.pfu.gov.ua), вибрати вкладку вхід «За ЕЦП», у запропонованому вікні знайти акредитований центр, в якому отримано ЕЦП, вказати шлях до особистого ключа, набрати пароль. Після чого відкриється «Особистий кабінет». 2 Зліва у розділі «Щодо пенсійного забезпечення» обрати пункт «Заява на призначення пенсії», уважно прочитати повідомлення системи щодо підготовки документів, що будуть завантажені, та у вікні «Нова заява на призначення пенсії» заповнити усі поля, відмічені зірочкою (*), додати відскановані файли,
надати згоду на інформування від органів ПФУ, сформувати заяву. 3 У разі виявлення помилок, що будуть виділені червоним кольором під полем, у даних якого вони припущені, здійснити коригування відомостей у заяві. 4 Перевірити достовірність даних відповідно до екранної форми з відображенням друкованого образу заяви на призначення / перерахунок пенсії та натиснути кнопку «Підписати та відправити в ПФУ», потім «Продовжити». 5 Після отримання повідомлення «Запис збережено та відправлено на розгляд до ПФУ. Результат обробки звернення можна переглянути в пункті особистого кабінету «Мої звернення»» перейти до розділу «Мої звернення» та здійснювати контроль за статусом поданої заяви. Якщо спеціаліст Пенсійного фонду виявив некоректність у копіях документів, він переводить звернення у статус «Некоректності в документі», описує зауваження, після чого користувач порталу має внести коригування.
Тобто, взаємодія Пенсійного фонду з громадянином проходить дистанційно засобами веб-порталу. - як дізнатись про кінцевий результат опрацювання наданих документів онлайн? Особі, що подала документи через веб-портал за допомогою ЕЦП, буде відправлено смс-повідомлення або інформаційний лист на адресу електронної пошти: - «Вам відмовлено в призначенні пенсії» - у разі наявності законодавчо аргументованих підстав у відмові про призначенні пенсії; - «Вам призначено пенсію. Необхідно звернутись до Пенсійного фонду для підтвердження даних» - у разі призначення пенсії.
Користувачу буде відправлено повідомлення про запрошення її для особистого прийому у фронт-офісі Пенсійного фонду України для фізичної ідентифікації та перевірки справжності поданих документів.
Варто зазначити, що призначена пенсійна справа не перейде на етап виплати пенсії без встановлення дати ідентифікації особи в картці звернення. - чи є початковий досвід надання нової електронної послуги? Так, приємно, що перше звернення з використанням послуги «в один дотик» було від працівника нашого управління, який перебувавши у відпустці звернувся за призначенням пенсії через вебпортал. Пенсія призначена, проблем ні у заявника, ні у працівників управління не виникло. - підводячи підсумок, які ж переваги нового сервісу Пенсійного фонду України? Оновлена система прийому за принципом «одне відвідування» заощаджує час громадян та створює можливості одержання багатьох послуг з питань пенсійного забезпечення дистанційно через «Особистий кабінет» веб-порталу Пенсійного фонду України.