ВОЛОНТЕРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ В УКРАЇНІ

       Прес - служба Державної фіскальної служби України і Добропільська ОДПІ

ГУ Міндоходів України для розповсюдження серед платників податків електронного примірника – брошури «Волонтерська діяльність в Україні», інформує громадян

м. Добропілля, Добропільського та Олександрівського районів Донецької області.

«ВОЛОНТЕРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ В УКРАЇНІ»

Щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб

Які доходи волонтера не оподатковуються при отриманні благодійної допомоги від громадян та юридичних осіб?

       Основними умовами звільнення від оподаткування є включення до Реєстру волонтерів АТО та цільове використання отриманої благодійної допомоги на користь окремих категорій громадян:   

учасників бойових дій АТО або на користь членів сімей таких учасників, які під час участі в АТО зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров’я, загинули, померли внаслідок поранення, контузії чи каліцтва чи визнані безвісно відсутніми в установленому порядку;

учасників масових акцій громадського протесту в Україні, які зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров’я під час участі в цих акціях у період з 21 листопада 2013 року по 28 лютого 2014 року, а також 2 травня 2014 року в місті Одесі, або на користь членів сімей таких учасників, які загинули чи померли внаслідок отриманих у цей період поранень, контузії чи іншого ушкодження здоров'я або визнані безвісно відсутніми в установленому порядку;

фізичних осіб, які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, де проводиться (проводилася) антитерористична операція, та/або вимушено покинули місце проживання у зв'язку з проведенням антитерористичної операції в таких населених пунктах;

фізичних осіб, які мешкали на території Автономної Республіки Крим та вимушено покинули місце проживання у зв’язку з тимчасовою окупацією території України, визначеної Законом України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України».

       До членів сімей учасників бойових дій та/або учасників масових акцій громадського протесту в Україні належать: дружина, чоловік, які не одружилися вдруге, батьки, дід та баба (якщо батьки померли), неповнолітні діти, повнолітні діти - інваліди. 

Які доходи не оподатковуються при виплаті благодійної допомоги?

       Не оподатковується виплачена благодійна допомога на користь окремих категорій громадян як безпосередньо таким громадянам або через Міністерство оборони України, Головне управління Національної гвардії України, Службу безпеки України, Службу зовнішньої розвідки України, Адміністрацію Державної прикордонної служби України, Міністерство внутрішніх справ України, Управління державної охорони України, Адміністрацію Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, через органи управління інших утворених відповідно до законів України військових формувань, їх з’єднання, військові частини, підрозділи, установи або організації, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету для:

- закупівлі або у вигляді спеціальних засобів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів), технічних засобів спостереження, лікарських засобів, засобів особистої гігієни, продуктів харчування, предметів речового забезпечення чи інших товарів (робіт, послуг) за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, чи для оплати (компенсації) вартості лікарських засобів, донорських компонентів, виробів медичного призначення, технічних та інших засобів реабілітації, платних послуг з лікування, забезпечення виробами медичного призначення, технічними та іншими засобами реабілітації, послуг медичної реабілітації, санаторно - курортного оздоровлення;

- на відновлення втраченого майна та на інші потреби за переліком, який визначається Кабінетом Міністрів України.

Яка сума (вартість) благодійної допомоги не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платників податку?

Не включається до оподатковуваного доходу благодійна допомога:

 - у будь-якій сумі (вартості), що надається для закупівлі або у вигляді спеціальних засобів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів), технічних засобів спостереження, лікарських засобів, засобів особистої гігієни, продуктів харчування, предметів речового забезпечення чи інших товарів (робіт, послуг) за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, чи для оплати (компенсації) вартості лікарських засобів, донорських компонентів, виробів медичного призначення, технічних та інших засобів реабілітації, платних послуг з лікування, забезпечення виробами медичного призначення, технічними та іншими засобами реабілітації, послуг медичної реабілітації, санаторно - курортного оздоровлення.

- у сумі, що сукупно протягом звітного року не перевищує одну тисячу розмірів мінімальної зарплати, встановленої на 1 січня звітного року (у 2014 році – 1 218 000 грн.), що надається на відновлення втраченого майна та на інші потреби за переліком, який визначається Кабінетом Міністрів України.

       Якщо загальна сума отриманої благодійної допомоги протягом звітного (податкового) року перевищує вищезазначені розміри, сума перевищення над таким розміром оподатковується за ставками, встановленими п. 167.1 ст. 167 Податкового кодексу України (15/17%), і платник податку – отримувач благодійної допомоги зобов'язаний подати річну податкову декларацію із зазначенням сум благодійної допомоги.

Якими документами підтверджується статус окремої категорії громадян?

       Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 року № 413, підтвердженням набуття статусу учасника бойових дій АТО є посвідчення учасника бойових дій і нагрудний знак.

       Підтвердженням особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення АТО є довідка, яка  видається підрозділом з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах радах. Крім того, Мінсоцполітики є уповноваженим органом, який веде Єдину інформаційну базу даних про взятих на облік осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення АТО  (Постанова Кабінету Міністрів України від 08.10.2014 року № 509).

Які витрати не підлягають оподаткуванню, що надаються на  відновлення втраченого майна та на інші потреби?

       Перелік потреб, сума благодійної допомоги для задоволення яких не включається до оподатковуваного доходу платників податку на доходи фізичних осіб встановлено Постановою Кабінету Міністрів України від 26.11.2014 року № 653, до яких зокрема відносяться:

- закупівля товарів (послуг), необхідних для відбудови пошкодженого (знищеного) житла, господарських будівель і споруд;

- забезпечення: побутовою технікою вартістю до трьох розмірів мінімальної заробітної плати за одиницю, але не більше трьох одиниць різного побутового призначення; меблями загальною вартістю до 15 розмірів мінімальної заробітної плати; транспортними засобами (легковими автомобілями, мотоциклами, мопедами тощо, крім сільськогосподарської техніки) вартістю до 100 розмірів мінімальної заробітної плати;

- забезпечення житлом та житлово - комунальними послугами, а також паливом, необхідним для приготування їжі та обігрівання приміщення, транспортне обслуговування, пов'язане з переміщенням осіб з тимчасово окупованої території України та території проведення антитерористичної операції тощо.

Які документи є підтвердженням понесених витрат благодійників?

       Платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством (п. 44.1 Податкового кодексу України).

       Взаємовідносини між фізичними особами або фізичними та юридичними особами регулюються Цивільним та Господарським кодексом України (далі – ЦК України та ГК України відповідно). Об'єктами цивільних прав є речі, у тому числі гроші та цінні папери, інше майно, майнові права, результати робіт, послуги, результати інтелектуальної, творчої діяльності, інформація, а також інші матеріальні і нематеріальні блага (ст. 177 ЦКУ). Зміна або припинення цивільних прав та обов'язків є правочином, який повинен бути в обов’язковому порядку зафіксований у письмовому вигляді, зокрема, при:

- правочинах між фізичною та юридичною особою, крім правочинів, передбачених частиною першою статті 206 ЦКУ;       

- правочинах фізичних осіб між собою на суму, що перевищує у двадцять і більше разів розмір неоподатковуваного мінімуму доходів громадян (340 грн.), крім правочинів, передбачених частиною першою статті 206 ЦКУ;

- інших правочинів, щодо яких законом встановлена письмова форма.

       Правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо його зміст зафіксований в одному або кількох документах, у листах, телеграмах, якими обмінялися сторони, при цьому вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо він підписаний його стороною (сторонами).

       Слід зазначити, що ст. 334 ЦКУ передбачено, що право власності у набувача майна за договором виникає з моменту передання майна, якщо інше не встановлено договором або законом.

       Крім того, норми  Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», дія якого поширюється на юридичних осіб, передбачено, що фактом здійснення господарської операції є первинний документ. З урахуванням того, що відповідно до нормативно - правових актів розрахунки за придбані товари (послуги) здійснюються у готівковій та/або безготівковій формі, на такі взаємовідносини поширюються норми  Закону України від 06.07.1995 року № 265 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», Інструкція про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, яка затверджена Постановою Національного банку України від 21.01.2004 року № 22 тощо.

       Підтвердженням факту здійснення розрахунків готівкою є, зокрема, розрахунковий документ (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), при здійсненні безготівкових операцій – платіжне доручення є підтвердженням факту перерахування грошових коштів на рахунок отримувача.

       Для волонтера фактом понесення витрат при придбанні матеріальних цінностей (касок, бронежилетів, лікарських засобів, засобів особистої гігієни, продуктів харчування тощо) та послуг  у юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців є наявність первинних документів, до яких, зокрема, але не виключно відноситься договір, платіжне доручення, касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, накладна, акт прийому-передачі тощо.  

       Факт придбання  матеріальних цінностей у фізичних осіб повинен бути зафіксований у письмовому вигляді та підписаний сторонами, який підтверджує  факт придбання товару та понесені грошові витрати волонтера.

       Слід зазначити, що відповідно до пп. 163.1.2, пп. 164.2, пп. 171.2 для громадянина, який відчужує матеріальні цінності, зазначена операція розглядається як дохід, при цьому відповідальною особою за декларуванням та сплатою податку виступає саме така фізична особа. 

       Надання допомоги отримувачу благодійної допомоги може здійснюватися як безпосередньо фізичним особам, так і через уповноважені органи.

       Підтвердження факту надання такої допомоги фізичним особам є документ складений у письмовому вигляді, зокрема, але не виключно, акт прийому - передачі. Оскільки благодійна допомога носить цільовий характер, доцільно для ідентифікації отримувача благодійної допомоги вказувати реєстраційний номер облікової картки або прізвище, ім’я, по - батькові з зазначенням дати народження, як це зазначено нормами ст. 70 Податкового кодексу України. 

Який облік повинен вести фізична особа - благодійник?

       Платники податку зобов'язані вести облік доходів і витрат в обсягах, необхідних для визначення суми загального річного оподатковуваного доходу, тобто вести книгу обліку доходів і витрат (п.п. «а» п.176.1 ст. 176 Податкового кодексу України).

       Порядок ведення обліку доходів і витрат для визначення суми загального річного оподатковуваного доходу  затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 11.12.2013 року № 794.    

       Крім того,  платники податку зобов'язані   отримувати та зберігати протягом строку давності документи первинного обліку та на вимогу контролюючого органу пред'являти документи і відомості та підтверджувати необхідними документами достовірність відомостей, зазначених у податковій декларації («б», «в» п.176.1 ст. 176 Податкового кодексу України).

Яку звітність подає фізична особа – благодійник?

       Один лише факт реєстрації фізичної особи в Реєстрів волонтерів АТО не є підставою для подання звітності такими фізичними особами.

      Відповідно доп.п. 168.2.1 п. 168.2 ст. 168 Податкового кодексу України платник податку, що отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, та іноземні доходи, зобов'язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів.

       Виходячи з викладеного, підставою для звітування волонтера АТО є отримання доходів. Форма податкової декларації про майновий стан і доходи та порядок її заповнення затверджено наказом Міністерства доходів і зборів від 11.12.2013 року № 793.

       В той же час, слід зазначити, що платники податків, які отримують доходи, що не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу, не повинні декларувати зазначені доходи  в податковій декларації про майновий стан і доходи, а отже і подавати таку декларацію.

       При умові використання отриманої допомоги на цілі відмінні від встановлених пп. 170.7.8 п. 170.7 ст. 170 або для осіб відмінних від встановлених пп. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України, такий платник податку зобов’язаний подати податкову декларацію про майновий стан і доходи за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів за ставкою, встановленою п. 167.1 ст. 167 Податкового кодексу України (15/17%).

       Доходи, отримані благодійниками - фізичними особами не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платників податку до 31 грудня (включно) року, наступного за роком, у якому завершено антитерористичну операцію. Кошти, отримані благодійниками - фізичними особами на їх банківські рахунки та не використані такими благодійниками до 31 грудня (включно) року, наступного за роком, повинні бути перераховані до Державного бюджету України у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (пп. «б» 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України).

Щодо ведення волонтерської діяльності неприбутковими організаціями

       Волонтерська діяльність – це добровільна, безкорислива, соціально спрямована, неприбуткова діяльність, що здійснюється волонтерами та волонтерськими організаціями шляхом надання волонтерської допомоги. Волонтерська допомога – роботи та послуги, що безоплатно виконуються і надаються волонтерами та волонтерськими організаціями. Волонтерська діяльність є формою благодійництва.

       Загальні засади благодійництва та благодійницької діяльності визначено Законом України «Про благодійну діяльність та благодійні організації»(далі – Закон).

       Згідно зі ст. 1 Закону благодійна діяльність – це добровільна особиста та/або майнова допомога для досягнення визначених цим Законом цілей, що не передбачає одержання благодійником прибутку, а також сплати будь - якої винагороди або компенсації благодійнику від імені або за дорученням бенефіціара.

       Згідно з вимогами ст. 15 Закону благодійні організації набувають прав та обов'язків юридичної особи з моменту їх державної реєстрації, яка проводиться відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців».

       Відповідно до ст. 13 Закону благодійною організацією вважається юридична особа приватного права, установчі документи якої визначають благодійну діяльність в одній чи кількох сферах, визначених цим Законом, як основну мету її діяльності.

       Відповідно до Податкового кодексу України (далі – Кодекс) до неприбуткових організацій застосовується особливий (пільговий) режим оподаткування податком на прибуток.

Вимогою для неприбуткових організацій є те, що основною метою їх діяльності не повинно бути одержання прибутку, а провадження благодійної діяльності та меценатства і іншої діяльності, передбаченої законодавством.

       Право на користування пільги в оподаткуванні виникає після внесення до Реєстру неприбуткових організацій та установ органами державної фіскальної служби в порядку, встановленому законодавством.

       Порядок пільгового оподаткування застосовується до благодійних фондів і благодійних організацій, створених у порядку, визначеному законом для провадження благодійної діяльності (п.п. «б» п. 157.1 ст. 157 Кодексу).

Від оподаткування звільняються доходи, отримані ними у вигляді:

- коштів або майна, які надходять безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожертвувань;

- пасивних доходів;

- коштів або майна, які надходять таким неприбутковим організаціям від ведення їх основної діяльності, з урахуванням положень п. 157.13 ст. 157 Кодексу;

- дотацій або субсидій, отриманих із державного або місцевого бюджетів, державних цільових фондів або в межах технічної чи благодійної, у тому числі гуманітарної, допомоги, крім дотацій на регулювання цін на платні послуги, які надаються таким неприбутковим організаціям або через них їх одержувачам згідно із законодавством з метою зниження рівня таких цін.

       Відповідно до п. 157.15 ст. 157 Кодексу під терміном «основна діяльність» слід розуміти діяльність неприбуткових організацій, яка визначена для них як основна законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації, у тому числі з надання благодійної допомоги

       Крім того, Кодекс вимагає, щоб статутні документи неприбуткових організацій містили вичерпний перелік їх видів діяльності, які не передбачають одержання прибутку згідно з нормами законів, що регулюють їх діяльність (п. 157.15 ст. 157 Кодексу).

Щодо обліку товарно - матеріальних цінностей

       Згідно з вимогами пункту 1 статті 9 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»  (далі – Закон № 996) підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо – безпосередньо після її закінчення.

       Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (пункт 2 статті 9 Закону № 996).

       Згідно з пунктом 2.7 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88 (далі – Положення № 88), первинні документи складаються на бланках типових і спеціалізованих форм, затверджених відповідним органом державної влади. Документування господарських операцій може здійснюватись із використанням виготовлених самостійно бланків, які повинні містити обов'язкові реквізити чи реквізити типових або спеціалізованих форм.

       При цьому пунктом 6 статті 8 Закону № 996 .встановлено, що керівник підприємства зобов'язаний створити необхідні умови для правильного ведення бухгалтерського обліку, забезпечити неухильне виконання всіма підрозділами, службами та працівниками, причетними до бухгалтерського обліку, правомірних вимог бухгалтера щодо дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів.

Стосовно питання необхідності конфіденційності Реєстру волонтерів АТО та скасування публічності реєстру волонтерів

       Нормами абзацу першого пункту 21 розділу VII Прикінцевих положень  Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації» (із змінами, внесеними Законом України від 02.09.2014 року № 1668-VII «Про благодійну діяльність та благодійні організації») встановлено, що Реєстр волонтерів антитерористичної операції оприлюднюється на офіційному веб  - сайті центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну податкову політику.

       Відповідно до таких положень Закону пунктом 1.3 Порядку формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції, затвердженого наказом  Міністерства фінансів України  від 30.10.2014 року № 1089 та зареєстрованого  в Міністерстві юстиції України 19.11.2014 року за № 1471/26248, визначено відомості з зазначеного Реєстру, які мають оприлюднюватись та строки оприлюднення (щодекади).

       Відомості про волонтерів АТО, які містяться в Реєстрі і не оприлюднюються згідно з пунктом 1.3 Порядку, є інформацією з обмеженим доступом.

       Тобто у теперішній час оприлюднення відомостей Реєстру волонтерів АТО є  обов’язком ДФС України.

       Для скасування оприлюднення відомостей з Реєстру волонтерів АТО необхідно внести зміни до абзацу першого пункту 21 розділу VII Прикінцевих положень Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації»

Українське законодавство за напрямком ввезення товарів з - за кордону

      Законодавством України передбачено різні правила ввезення товарів і транспортних засобів для підприємств та громадян.

      Підприємства при ввезенні в загальному порядку повинні сплачувати ввізні податки. Пільги надаються у разі ввезення товарів, які визнані гуманітарною допомогою.

      Громадяни можуть ввозити всі товари, які не заборонено законом. Без сплати податків можна ввезти товари вагою до 50 кг на суму до:

1000 євро – повітряним транспортом;

500 євро – якщо громадянин переміщується автомобільним, залізничним чи морським транспортом;

150 євро – якщо громадянин отримує товари в поштових відправленнях.

       У разі перевищення цих норм, громадянин має сплатити податки з суми, що перевищує встановлені норми.

       Ввезення в Україну товарів волонтерами, які не зареєстрували юридичну особу (благодійний фонд), здійснюється за правилами, встановленими законодавством для громадян.

       Тимчасове ввезення громадянами (волонтерами) транспортних засобів дозволяється за умови їх реєстрації в уповноважених органах іноземних держав:

а) громадянами - нерезидентами – на строк до одного року зі звільненням від оподаткування митними платежами;

б) громадянами - резидентами – на строк до одного року за умови сплати митних платежів як при імпорті (мито, акцизний податок, ПДВ).

Підприємства (будь - яка юридична особа, в т.ч. благодійні організації та

фізичні особи - підприємці)

       В загальному порядку ввезення товарів в Україну дозволяється за умови сплати ввізних податків (мита, акцизного податку та ПДВ) та виконання заходів нетарифного регулювання (екологічний, санітарний, фіто санітарний контроль тощо).

       Порядок ввезення в Україну товарів гуманітарної допомоги встановлено Законом України «Про гуманітарну допомогу». Для того, щоб скористатись пільгами зі сплати ввізних податків необхідно:

1) зареєструвати благодійну організацію;

2) внести благодійну організацію в Єдиний реєстр одержувачів гуманітарної допомоги (ведеться Мінсоцполітики України);

3) звернутись до Мінсоцполітики України з проханням визнати конкретні товари гуманітарною допомогою (видається наказ);

4) звернутись в митницю для митного оформлення гуманітарної допомоги.

Гуманітарною допомогою не можуть визнаватися підакцизні товари (зокрема, легкові автомобілі та мікроавтобуси), крім окремих випадків, наприклад легкові автомобілі для інвалідів, мікроавтобуси – для Червоного Хреста.

         Товари, що ввозяться як гуманітарна допомога, не звільняються від санітарного, ветеринарного, фіто санітарного, радіологічного та екологічного контролю.

Громадянам (волонтерам) забороняється ввозити в Україну, зокрема:

- продукти харчування (вартістю понад 200 євро);

- зброю, боєприпаси (крім мисливської, пневматичної та спортивної зброї, що придбаваються з дозволу органів внутрішніх справ);

- бойову і спеціальну військову техніку;

- ракетно - космічні комплекси;

- вибухові речовини й засоби вибуху;

- всі види ракетного палива, а також спеціальні матеріали та обладнання для його виробництва;

- бойові отруйні речовини;

- наркотичні, психотропні, сильнодіючі отруйні лікарські засоби (за винятком отримуваних громадянами за призначенням лікаря);

- протиградові установки;

- спеціальні технічні засоби негласного отримання інформації;

- електрошокові пристрої та спеціальні засоби, що застосовуються правоохоронними органами.

       При ввезенні на митну територію України не підлягають оподаткуванню (звільняються від оподаткування):

1) особисті речі згідно з переліком, визначеним статтею 370 Митного кодексу України;

Як приклад:

- товари особистої гігієни у кількості, що забезпечує потреби однієї особи;

- одяг, білизна, взуття, що мають ознаки таких, що були у користуванні;

- один фотоапарат, одна кіно - відеокамера; бінокль; один переносний радіоприймач;

- стільникові (мобільні) телефони у кількості не більше двох штук;

- переносні персональні комп’ютери у кількості не більше двох штук;

- індивідуальні вироби медичного призначення для забезпечення життєдіяльності людини та контролю за її станом з ознаками таких, що були в користуванні;

- одна інвалідна коляска на кожного інваліда, який перетинає митний кордон України, а у разі відсутності такої особи - у кількості не більше однієї штуки;

- спортивне спорядження, призначене для використання однією особою.

2) товари (крім підакцизних), сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 1000 євро, що ввозяться громадянами на митну територію України у ручній поклажі та/або у супроводжуваному багажі через пункти пропуску через державний кордон України, відкриті для повітряного сполучення, та товари (крім підакцизних), сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 500 євро та сумарна вага яких не перевищує 50 кг, що ввозяться громадянами на митну територію України у ручній поклажі та/або у супроводжуваному багажі через інші, ніж відкриті для повітряного сполучення, пункти пропуску через державний кордон України (якщо особа, яка ввозить товари на митну територію України, в’їжджає в Україну не частіше одного разу протягом однієї доби);

3) товари (крім підакцизних), сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 150 євро, що переміщуються (пересилаються) на митну територію України у несупроводжуваному багажі;

4) культурні цінності, виготовлені 50 і більше років тому;

5) транспортні засоби особистого користування, що тимчасово ввозяться на митну територію України громадянами - нерезидентами, а також пальне, що міститься у звичайних баках таких транспортних засобів, встановлених заводом - виробником.

       Обов’язковою умовою допуску зазначених транспортних засобів до тимчасового ввезення на митну територію України є реєстрація цих транспортних засобів в уповноважених органах іноземних держав, що підтверджується відповідним документом.

Ввезення індивідуальних засобів захисту (каски, бронежилети)

       Громадяни можуть ввозити на митну територію України захисні костюми або бронежилети, призначені для персонального захисту своїх власників, а також каски і бронежилети, виготовлені відповідно до військових стандартів або військових умов для потреб правоохоронних органів, Збройних Сил України та інших військових формувань, утворених відповідно до законів України, інших суб’єктів, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до чинного законодавства України.

Ввезення лікарських засобів

       Громадяни можуть ввозити на митну територію України лікарські засоби, які переміщуються в ручній поклажі та/або в супроводжуваному або несупроводжуваному багажі громадянина, в таких обсягах:

- у кількості, що не перевищує п’яти упаковок кожного найменування на одну особу (крім лікарських засобів, що містять наркотичні чи психотропні речовини);

- у кількості, що не перевищує зазначену в наявному в особи рецепті на такий лікарський засіб, виданому на ім’я цієї особи та засвідченому печаткою лікаря та/або закладу охорони здоров’я.

Ввезення алкогольних напоїв і тютюнових виробів

       Громадяни, які досягли 18-річного віку, можуть ввозити алкогольні напої та тютюнові вироби на митну територію України в ручній поклажі або супроводжуваному багажі без сплати митних платежів та без письмового декларування у таких кількостях із розрахунку на одну особу:

- 200 сигарет або 50 сигар чи 250 грамів тютюну, або ці вироби в наборі загальною вагою, що не перевищує 250 грамів;

- 5 літрів пива, 2 літри вина, 1 літр міцних алкогольних напоїв.

Ввезення продуктів харчування

Громадяни можуть ввозити на митну територію України харчові продукти для власного споживання на загальну суму, яка не перевищує еквівалент 200 євро на одну особу, в таких обсягах:

-         в упаковці виробника, призначені для роздрібної торгівлі,

-         у кількості не більше ніж одна упаковка або загальною масою, яка не перевищує 2 кілограмів, кожного найменування на одну особу;

- без упаковки – у кількості, що не перевищує 2 кілограмів кожного найменування на одну особу;

- без упаковки – неподільного продукту, готового до безпосереднього вживання, у кількості не більше ніж по одному найменуванню на одну особу.

Умови тимчасового ввезення транспортних засобів

а) громадянами - нерезидентами – на строк до одного року*:

- зі звільненням від оподаткування митними платежами;

- без письмового декларування та без застосування заходів гарантування;

б) громадянами - резидентами – на строк до одного року*:

- під письмове зобов’язання про зворотне вивезення;

- за умови письмового декларування в порядку, передбаченому законодавством України для громадян;

- після сплати всіх митних платежів, які відповідно до закону підлягають сплаті при імпорті таких транспортних засобів;

*Зазначений строк може бути продовжено митницями з урахуванням дії обставин непереборної сили та особистих обставин громадян, які ввезли такі транспортні засоби, за умови документального підтвердження цих обставин, але не більш як на 60 днів.

в) громадянами - резидентами, які перебувають на тимчасовому консульському обліку в консульській установі України за кордоном:

- один власний легковий ТЗ разом з причепом;

- на строк, що не перевищує 60 днів протягом одного календарного року;

- під письмове зобов’язання про зворотне вивезення;

- за умови письмового декларування в порядку, передбаченому законодавством України для громадян;

- без сплати митних платежів.

          Електронну версію брошури можна знайти на:

       Офіційному веб - порталі ДФС: sfs.gov.ua

Автор
(0 оценок)
Изложение
(0 оценок)
Актуальность
(0 оценок)
66 просмотров в июле
Я рекомендую
Пока никто не рекомендует

Отзывы и комментарии

Написать отзыв
Написать комментарий

Отзыв - это мнение или оценка людей, которые хотят передать опыт или впечатления другим пользователями нашего сайта с обязательной аргументацией оставленного отзыва.
 
Ваш отзыв поможет многим принять правильное решение

. Пожалуйста, используйте форму отзывов для оценок и рецензий, для вопросов и обсуждений - используйте форму комментариев, а не отзывов

Не допускается: использование ненормативной лексики, угроз или оскорблений; непосредственное сравнение с другими конкурирующими компаниями; безосновательные заявления, оскорбляющие деятельность компании и/или ее услуги; размещение ссылок на сторонние интернет-ресурсы; реклама и самореклама.

Введите email:
Ваш e-mail не будет показываться на сайте
или Авторизуйтесь , для написания отзыва
Автор
0/12
Изложение
0/12
Актуальность
0/12
Отзыв:
Загрузить фото:
Выбрать

Комментарии предназначены для общения, обсуждения и выяснения интересующих вопросов